
Vi shopper med næsen.
Vidste du at vi med 40% nøjagtighed kan genkalde noget vi så for fire måneder siden, men at vi med 60% nøjagtighed kan genkalde noget vi duftede for et år siden?
Så hvis i bruger aroma-marketing vil kunderne ganske enkelt huske deres ophold i butikken bedre – og det er der penge i!
Prøv at lukke øjnene. Tænk på en nyslået græsplæne, nybagt brød eller friskbrygget kaffe – du kan helt sikkert genkalde minder og følelser ud fra duften.
På samme måde kan du påvirke dine kunder. De husker simpelthen deres ophold i butikken bedre. I andre tilfælde kan købsadfærden stimuleres, så eksempelvis en lækker duft af chokoladekage får mundvandet til at løbe, og så vi også napper en muffin sammen med to-go-kaffen.


Det er en spændende proces, at definere hvordan ens brand skal dufte
Typisk indleders processen med en god snak om hvad virksomheden står for og hvilke værdier brandet repræsenterer. Det kan tage afsæt i varerne, indretningen, farverne og den musik der spilles – er der nogle elementer som skal gå igen i duften?
Synet er den kraftigste og mest betydningsfulde sans vi har. Måske lidt overraskende er duftesansen den næst mest betydningsfulde af vores sanser. Mange virksomheder overser imidlertid hvor effektivt de kan kommunikere med kunderne, hvis de også bringer duftesansen i spil.
De innovative og indflydelsesrige brands er dem som lader deres historie leve videre i kundernes hjerter. De vil skabe en oplevelse, hvor det ikke kun er syns- og høresanserne der stimuleres. Ethvert brand har en historie at fortælle – de bedste historier huskes og genfortælles.
Hvordan skal kunderne huske dit brand?
